Sunday, February 14, 2016

Back To Basic.

Assalamualaikum.

Hm, what story should I tell you guys eh? Aku rasa nak cerita benda2 yang best je like sharing recipes, tips for skin care (the way I did), what food did I took after teeth maintenance and some more. But it looks like a little too late for me to type those things now. Sebabnya now is my bed time and tadi 1 hari suntuk takda buat benda pun, duk melangok je. Okay tipu, ada jugak lah tengok tv, makan semua. Gila kau tak makan T_T

Hm, how to start eh. Aku rasa macam nak start balik activekan blog ni since rumah dah activate wifi. Kena lah gunakan kemudahan yang ada ni kan. Sementara ada masa ni kan. Okay2 taknak banyak2 sangat menyimpang kang sampai puku 11 takda lagi ceritanya. Langsung save as draft and to be continue in few months later. Nangis lagi sekali.

Back to basic means here is to do come back from fitrah sebenar to what it should be placed for. Makna dia, kalau dulu kau seorang penyabar n lepas beberapa keadaan that have passed by years, kau tiba2 jadi panas baran dek masalah yg kau hadapi. Okay kat sini, kau rasa kau bukan macam tu, dulu kau tak macamni, tapi kenapa sekarang kau marah2. Bila jadi macamni, mesti kau rasa bad mood kan. So, kau kena do something before it goes worse. Apa je yg aku buat (my situation to be exact), aku buat benda yang happykan aku. Lupa kan sekejap masalah dunia ni, sebab masa kau marah2 mana boleh berfikir waras. Better for you to keep calm and think what will be my action after this.

Contoh aku buat tadi, aku takda cukup duit / masa nak window shopping. So, I did window shopping in online version. See, boleh je. At that time, kau boleh lah rangkakan apa yg kau nak beli nanti, so that masa dah cukup budget, boleh beli tanpa sebarang kecelaruan fikiran bila nampak barang yg kau tak perlu. Sebab kau dh siap list kau. See, cara macamni dah boleh buat kau okay sikit.

One more thing, benda yang tak perlu kau fikir, kau takpayah sebok2 nak masuk campur. Sebab bila kau fikir lebih2, tak jadi apa kalau kau tak buat apa2. Jadinya, kau sendiri yang touching sendiri. Bila rasa je nak berfikir, fikir dulu apa faedah kau fikir kalau akibatnya kau akan stress kan diri kau sendiri. As conclusion, free kan kepala once kau rasa bad mood. Mohon jangan expresskan kat orang keliling, Kalau boleh, simpan sendiri. nak lepaskan pun, buat cara kau sendiri. Like writing blog about fairy tales. Hahaaha kenapa fairy tales? Sebab dia kan cerita tak betul so ALWAYS happy ending.

Aku rasa tajuk atas ni patutnya jadi, how to overcome your badmood situation, tapi boleh lah tu back to basic. Pendek sikit. Kang panjang2 jadi apa plak. Okay lah, enough for today. Doakan aku ni boleh taip lagi banyak story macam dulu2. Hehhee. :)

Thank You For Read ! *peace

No comments:

Post a Comment

Thank You For Your Comment :)