Thursday, December 31, 2015

Thank you for having me, Twenty Fifteen.

Assalamualaikum / Hello.

Regarding to above title, I am here to give a special thanks to 2015 for having me as an ordinary person. In this year, I have learnt a lot! Met some of new people than usual. Arghhh kepala macam tape, tengah rewind apa yang jadi for 1 year back. Starting on January 1st until today, December 31st. Lets start with new one and we just do it backward. ;) Hehe.

December 2015, I am officially completed my Industrial Training course at Electrical Power Distribution in Nilai, What a great memory to be told. During my learning process in my different field, I do experience the real working environment. What a real life have taught you. Finding a job is not easy and I admit that I didn't give 100% effort to fulfill my dream job criteria. Me myself not even sure about what I am going to be someday and that is why aku start berniaga buah potong masa practical. Alhamdulillah. Ada jugak lah duit poket even at the beginning kitorang short untuk profit. By the time we were selling, we learnt about the future planning and many more about life. 

Selangkah ke hadapan bermakna aku sedang melangkah ke arah kemajuan.
Eh? Haha and tahun ni jugak banyak wedding invitation aku dapat and aku belanja gambar salah 1 drp thousands of em. Bahahah. This bride n groom is the important person of my fiance. (Tertunjuk plak gambar dia T_T) So, Surpriseeee Hewhewhew :') *Bergambar dengan groom's lovely mom)

Bila mana kau duduk sorang2, then orang tanya, apa yang kau pernah contribute untuk diri kau so that people will recognized kau. Suddenly kau blank and takda jawapan sebab kau rasa kau tak buat apa2 sampai lah ke harini which is the final ending of this year. Only then, baru kau realized yang kau dah habis degree and dah nak kawen. So, kena start pikir masa depan. Semua benda ni aku start pikir sekarang. Ya Allah, May Allah ease everything. 

August 2015, my best friend girl has finally becomes a wife to the one she loves :) Alhamdulillah. Tears again :') Hehe. Banyak kitorang tempuh sama2. Zaman diploma dulu sampailah dia kawen. Aku nangis masa kau kawen. Serious Sai! Hahahaha. Malu itteww T_T Nangis cakap macamtu. Huhuhu Alhamdulillah kau dah jumpa orang yang betul2 boleh jaga kau sebaiknya. Aku doakan Semoga Allah sentiasa merahmati & melindungi perkahwinan kau sampai bila bila. Jaga dir sebaik2nya okay. And thank you sebab ambik aku jadi one of your bridesmaid, walaupun takdalah membantu sangat. T_T Tapi Thank you so much for letting me to be part of your important people. 

I knew her since Diploma. Started to be close in July 2011 sebab masa tu practical. So, faham2 saja lah Hehehe banyak benda kita hadap sama2. Study sama2. Partner Final Year Project sama2 sampailah kita jauh sikit bila kau fly to further your study abroad. I thought you would forget me once you have reached there but you won't. Heeee. Okay okay dah! Rindu kau sebenarnya wink hehe. Take care & have a good life ahead okay dearie. Love you ! 

On my engagement day :')
On Sai's solemnization ceremony outdoor photoshoot :')

Le bridesmaids :')

June 2015, I am officially completed my paper for my degree along with Final Year Project. Ya Allah, kalau kau tahu betapa leganya aku habiskan degree aku tanpa ada sebarang F dalam result aku. CUMA, aku rasa terkilan tentang grade yang aku dapat pada Final Year Project aku. Seolah2 aku hantar thesis yang tebal nya 90 pages tapi isinya kosong. It means that you submit your double A A4 paper tu kat Supervisor kau. But THAT WAS OKAY, sebab aku terus dapat migrain once Im arrived at home. 

Buat pertama kalinya aku menangis dapat result. Aku happy dengan result subject core aku. Allah Tahu mana usaha aku selama ni. Ye, aku admit banyak salah aku dengan Dia selama aku study. Jatuh bangun aku, Dia tak pernah kata aku takboleh buat. Bangun malam, siapkan thesis, study faham and hafal systems kapal (turbine, thermofluids, math 1 & 2, piston 2, logistics, C++, airlines economics, material fabrication, and many more) Alhamdulillah aku berjaya sampai ke penghujung dengan usaha sendiri & morale support daripada parents, tunang & sahabat. Cuma, ada je insan2 yang tak nampak usaha aku. Aku anggap ada hikmah sebalik benda yang jadi, perlahan lahan emosi aku diperbaiki dengan current lifestyle. Alhamdulillah aku hampir berjaya menerima kenyataan. 

Thank you kepada Supervisor aku kerana telah mengajar aku nilai kemanusiaan yang ada dalam diri. Dengan kenalnya aku dengan dia, aku yakin aku boleh tempoh apa saja jenis orang sebab aku rasa kalau aku boleh hadap Supervisor aku maknanya aku boleh hadap dengan semua orang. Okay, ini lah part yang pahit sikit untuk tahun 2015 aku. 

Post aku semasa ber"motivate". Takpelah, PENGALAMAN.

May 2015, Alhamdulillah. I am officially someone's future wife. Allah Tahu bila masa aku bersedia dan bila masa aku belum. Doa kan kami yang baik2. Tu je yang aku mintak dari yang noticed post ni. Untuk gambar, mungkin aku tunjuk  sikit jelah ye. Sebab tak selesa nak tunjuk secara official lagi, kalau post kat mana2 tu mungkin hanya untuk tunjukkan appreciation of mine for him. That's all, nothing to be showed off lah. Semua orang ada rezeki masing2. 

Cuma nya, nak story sikit je. Before I met him, I do berharap untuk seseorang yang lebih alim dari aku. I do hoping that someone will come to my house and merisik and something like that. It was like orang dulu2 tu. Hahaha how old my brain was thinking about. But I don't make it. Tu semua masa diploma, masa zaman single and tengah dalam keadaan 'soul refreshment' and yes! I do repair myself mentally. I do prepare for my future life. I must move on from past and let the past fly away from my life & starting a new journey of mine. Starting from January 2013 where my degree has started, I do cleared my mind from any kind of relationship. I just do my job as a full-time student which is study. Focusing my life in study and perform well for my degree without any Fails and Alhamdulillah aku dapat!

Sampailah masa bila aku kenal Tunang aku ni. Alhamdulillah Allah betul2 hantar dia masa aku dah betul2 ready untuk ber'relationship' semula. Pada masa aku meminta, Dia belum memberi. Pada masa aku leka & khusyuk terhadap benda lain, Dia perkenankan doa aku. Aku tak pernah meminta yang berlebih2, cuma yang sekufu & boleh bimbing aku betul2 sampai ke syurgaNya. Sujud syukur aku tak henti2 bila dia datang dalam hidup aku. Aku sayang semua orang masa tu. Hahaha :D That was the hikmah kan? See, what Allah has arranged for us. Don't let yourself be in your own way without His help. Have faith on Him.InsyaAllah He will listen to you. Doakan kami ye :) InsyaAllah if you make other's life at ease, He may ease you way 3 kali ganda. 


:')



January 2015, Me & my parents were officially moving out to our new house in Bahau. Where my tiny family will started the journey for colorful life here. Pray for us too. Hehehe. Alhamdulillah finally my family pindah jugak ke rumah sendiri setelah 10 tahun menyewa di Kuarters kerajaan. Apa pun, this years has taught me a beautiful color of life. Thank you for the memory. Apa yang pahit tu, kita semua sama2 rasa, cuma bezanya cara kita tangani masalah. Semua orang ada ujian, semua orang ada kebahagiaan. Allah Tahu hambaNya punya kemampuan untuk sesuatu perkara tu. So, jangan pernah berhenti berharap. Maafkan kami Ya Allah sebab ada jugak hati ini marah dengan takdirmu, tapi apakan daya aku hamba yang sangat kurang sempurna. Maka Kau tiupkanlah dihati kami dengan sifat mahmudah (sabar, ikhlas, redha) dan kau jauhilah kami dari sifat mazmumah (dengki, iri hati, tamak dsb). Dekatkanlah kami dengan bersangka baik. Amin Ya Robb. 


Up there was my beautiful life event in 2015 :') Alhamdulillah for all I have though. Thank you for everything, thank you for all the moments happens in my life. For 2016, I am looking forward for what is going to be happen next. Seriously, I am more than nervous. I only hope that you guys will pray for me and us for having a good memory to be reminded with. Actually, this is the  things that I should share with the public. The rest, will remain to be private. Thank you for read guys and have a good years ahead though. Love you!

Thank you for reading!

No comments:

Post a Comment

Thank You For Your Comment :)